26 jan - Dålig början av dag

(ungefår sådär kände jag mig inomborde inkl ilska)

Denna dag började dåligt, väldigt dåligt. Allt började med att jag kände ångest att gå till skolan igen för vi har Måleri när jag väl kom dit blev de inte bättre. Jag skulle sätta upp den sista väven på mitt tak, men när jag kommer dit så upptäcker jag och min mentor att spacklet har spruckit pga av limmet som vi använde utav att förlimma har sugit åt sig så pass mycket att spacklet hade torkat och spruckit på vissa ställen. Mitt ända val va nu att ta en skrapa och skrapa bort sprickorna och självklart för att göra allt värre så är det inte bara spacklet som har "lossnat" utan två laget till och för att sätta spiken i kistan så går två lager spackel och ett lager väv att dra ner. Det var då jag började bli grymt irriterad och undrade varför sånt här just måste hända mig hela tiden. Men jag förtryckte det och fortsatte riva och till slut hade jag rivit ner halva taket sen tog de stop och jag tänkte: puh, då slipper jag riva ner resten. Jag hämtar en annan målerilärare och han börjar titta ställer sig på bocken och tammefan så upptäcker han jag måste riva ner resten av taket. Då brast det fyfan vad jag blev sur, självklart kom mina klasskompisar och tittade och skrattade jag sa till dom att hålla käften och gå därifrån för jag va sur, sedan gick jag och satte mig och sur i ca 40 min innan de va rast.

De ända jag hade tur i denna skoldag var att jag inte behöve spackla om allt igen utan jag behövde bara slipa av taket och sedan sätta upp väven igen.

Men gud va nära jag va att ge upp och bara strunta i skiten för jag trivs inte på måleriutbildningen och jag känner verkligen att detta är inget jag vill göra i framtiden. Men jag har bara ett halvår kvar att hålla ut sedan är jag fri för höskolan! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0