Svaret på mina problem

Nu har jag äntligen fått svar på vad som är fel med min mage och varför jag aldrig fick veta mina provsvar. Jag för ca 1,5 månader sedan hos en doktor pga att jag har ont i magen och det bli värre när jag äter, fick akuttid och två timmar senare satt jag hos doktorn i hopp om att få svar vad somär fel. Jag fick ta lite blodprov och ett mindre roligt prov. Dagarna gick, veckorna gick och det hann nästan gå två månader men fortfarande inget sar från proverna. Mamma försökte gäves övertala mig att ringa till doktorn igen för magen blev inte bättre. Men jag vägrade för varför skulle de va nån skillnad nu? Hade redan vart hos doktorn två gånger förut och dom hade inte fixat mig men tillslut gav jag upp.

Jag ringe vårdcentralen, berättade om mitt problem och att jag inte fått nå svar av mina prover. Jag fick uppge mitt personnummer och då säger kvinnan som jag pratar med att läkaren jag träffade sist har slutat och inte gett över mina papper till nån annan utan dom hade bara glömts bort. Så över telefonen fick jag reda på att jag har bakterier i magen som heter helicobacter pylori som orsakar magsmärta och illamående.

Si nu sitter jag här med tre olika mediciner som jag ska ta två gånger per dag, fyra piller vid varje tillfälle. Den största är hela 1,5 cm stor och väldigt vidrig. Detta lilla kalas gick på ca 600 kr. Det tycker jag är grymt mkt pengar med tanke på att jag endast ska käka detta i en vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0